Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Všem zúčastněným čtenářům i diskutérům děkuji:)

0 0
možnosti
Foto

Radko, tenhle blog zavání rekordem. Až se odkudsi vrátíš, vychutnávej doma prázdniny :-)

2 0
možnosti

Všechno je o lidech. O slušnosti, ohleduplnosti, o vědomí si toho, že já (cyklista, řidič všeho možného) nejsem pán tvorstva, světa a přilehlého vesmíru ... žel, ještě tu jsou lidé, kteří chodí rádi pěšky ... po chodnících, po stezkách, stezičkách, po krajnicích cyklostezek, po lesních pěšinách ... a už i tam jim (nám) jde o život, i tam překáží(me) funícím polykačům kilometrů a spálených joulů, nestačí(me) uskakovat před hulváty, kteří nejsou ani schopni houknout přes rameno náznak slušnosti a poděkování, když si agresí vynutí přednost někde, kde ji ani zblo nemají, ale měli by, aby před svými dětmi nevypadali jako hulváti, protože jejich agresivní model od nich ty děti přejímají a jednou se tak budou chovat nejen za řidítky kol, ale i za volanty aut, vždyť mají přeci přednost, rodiče jim to od mala vštěpovali do šešulek, jsi king ... co nějaký železniční přejezd a červená, jen přidej plyn, však se ti uhnou a zastaví ... a sakra, vlak nemůže skočit do škarpy, jako ta bába tenkrát v lese ... daly by se napsat stohy stránek z různých úhlů pohledů, ale tak jako tak by to bylo houby platno, lidé jsou prostě lidé, většinou nepoučitelní, ovšem většinou také jen do chvíle, než ...

0 0
možnosti

Cykloaktivisté mají bohužel v posledních letech masivní politickou podporu, hřebínek jim tedy sakra roste. Agrese řidičů nemotorových vozidel je navíc podpořena v podstatě nulovým rizikem sankce za naprosto jakýkoli delikt v dopravě.

1 0
možnosti
Foto

Nemám ve zvyku se většinou vracet jako pachatel na místo činu. Ale můj prvotní koment se úplně minul s obsahem, jak s odstupem času vidím. Inu, asi taky nerad prohrávám a mám se ještě ledasco učit.... Takže omluva v pokleku (pro jistotu jen na jedno koleno) a virtuální růži Radko... :-)

0 0
možnosti

To už jsou to fakt 4 roky? Ten článek Lucie Provazníkové si pamatuji, jeden z mála, kdy jsem s ní tak úplně nesouhlasil.

0 0
možnosti

Také jezdím na kole od nepaměti a cykloturistice se věnují poslední čtvrtstoletí. Několikrát jsem zavítal i do zahraničí a musím říci, že například v Rakousku jsem se jako cyklista cítil mnohem bezpečněji, než u nás. A to nejen kvůli dobře propracovanému systému cyklostezek, ale i kvůli mnohem ohleduplnějším řidičům, když jsem s nimi musel sdílet silnici. Takže máslo na hlavě mají nejen někteří naši cyklisté, ale i řidiči (zpravidla ti, kteří by na kolo nesedli ani za nic).

1 0
možnosti

Naprosto souhlasím s tím, že jezdit by se mělo defenzivně a ohleduplně. K tomu ale patří také dodržování pravidel. Ten Váš příklad z Říma je názornou ukázkou toho, jak by se to dělat nemělo. Systém pravidel, světelných signálů, svislého i vodorovného značení je totiž vymyšlen velmi dobře. Pokud všichni respektují zelenou i červenou, provoz se chová jako funkční systém. Pokud ale část účastníků provozu pravidla dodržuje, část je považuje za doporučující a část úplně ignoruje, vidíme přesně to, co se odehrává v Itálii – chaos s mnoha nehodami a zácpami. Vidíme to i u nás. Zácpy většinou způsobují pospíchálci, kteří předjíždějí i padesát metrů před semaforem a nebo kličkují z pruhu do pruhu, neboť mají pocit, že každé auto, které je před nimi, je zdržuje.

A co se týče cyklistů, tak s nimi nemám problém. Vždycky zpozorním a jedu tak, abych je ani náznakem neohrozil. Ale jeden typ cyklistů mně přesto vadí – jsou to ti, kteří jedou takzvaně na výkon – hlavně aby udělali co nejvíc kilometrů. Nevnímají nic z krajiny, kterou projíždějí, mohli by jet solnou pouští a nepoznali by to – zajímají se jen o svou fyzičku a kontrolují jen své tempo. Na silnici se chovají jako pomalé rakety. Po nějaké době jsou unavení a nepozorní. Očekávám od nich vždy to nejhorší. Už se mně to mnohokrát vyplatilo.

Lidi prostě nelze dělit na cyklisty a automobilisty, jen na ohleduplné a neohleduplné.

0 0
možnosti

Proč máte pocit, že v Itálii panuje chaos s mnoha nehodami a zácpami? Třeba proti Německu mi Itálie přijde v tomto směru fantastická. Doprava je živý organismus, který si nachází způsoby jak fungovat ke spokojenosti všech. Předpisy se převážně dodržují, vždycky se přitom ale myslí. Důležitější je ohleduplnost než striktní dodržení nějakého paragrafu.

Na rozdíl od Itálie v Německu snadno narazíte na blba, který vzorným dodržováním předpisů vyrobí špunt v dopravě. Ital vám na zablikání uhne z levého mnohem pravděpodobněji než Němec.

-

Jo a napadlo vás někdy, že zmiňovaní pospíchálci by nekličkovali z pruhu do pruhu, kdyby si ostatní pamatovali, že mají rychlejším uvolnit cestu?

0 0
možnosti

Dnes je to bohužel samý závodník a vychovávač. Bohužel dost nevychovaně se chová i naprostá většina cyklistů. A spíš se v poslední době objevují motorkáři, kteří to mají v hlavě srovnané a nemusí to všude valit přes 200 jenom proto, že to jejich stroj umí.

Každopádně ono k tomu Dánsku ... tam je to dáno tím, že tam máte v podstatě 100% zdanění automobilů a auto vás tam vyjde v podstatě 2x dráž než u nás. Plus samozřejmě je to placka a Dánové jsou doslova posedlí svoji fyzičkou, takže kolo u nich dává vyloženě smysl. Protože když nejedou a kole, tak pro změnu běží.

Takže sám bych uvítal, aby se silnice u nás trochu zklidnili. Bohužel na 90ce je dneska auto jedoucí 100 podle GPS naprostou brzdou. A k tomu ta neskutečná poruchovost blinkrů dneska. Nejen že lidi nedávají blinkr, když předjíždí cyklistu, oni ho už nedávají nikde. Běžně se mi stane, že jedu po městě za autem a to za celou dobu nepoužije ani pravý, ale už ani levý blinkr. Prostě si to najede kam se mu zachce, ostatní vůbec nepotřebují vědět, co hodlá udělat. A o to víc mi lezou na nervy cyklisté s potřebou začít se na červené proplétat těsně kolem aut. Proč nejsou schopni počkat stejně jako ostatní a zanechat si bezpečný odstup od ostatních? Případně jejich zvyk hodit na červené na chodník a hopnou na zelené na přechod pro chodce a následně zase na silnici. Obecně přechody pro chodce a místa pro přejezd cyklistů, to obecně dělá cyklistům problémy. Že na přechodu mají z kola sesednou a přechod přejít a kolo vést, to ví jenom málokdo z nich. Že na místě pro přejezd cyklistů nemají přednost, ale dávají přednost vozidlům také zjevně neví. Prostě se přiřítí k přechodu a švihnou to tam ... Případně, že pokud je vedle silnice cyklistická stezka, tak nesmí jen po silnici, ale mají jet po ní, také netuší ... že nemají co dělat na chodníku pro cyklisty, také netuší. Že mají mít kolo řádně vybavené pro provoz na silnici opět netuší ... Že by měli být alespoň tedy řádně osvětlení, aby je bylo vidět, také netuší ...

0 0
možnosti

Naprostá většina cyklistů je nesmysl. Občas se objeví nějaký magor nedodržující předpisy, ale naprostá většina cyklistů se naopak na silnici chová v rámci zákona o provozu.

To vaše "proplétání se kolem aut" zákon dovoluje, nastudujte si patřičný paragraf.

Povinnost použít cyklostezku platí jen u těch značených jako C8a, viz právník: Lze odkazovat na stanovisko vlády č. j. 762/20 ze dne 13. 7. 2020 ke sněmovnímu tisku 893. Konkrétně se jedná o větu: „Z platné právní úpravy přitom jednoznačně vyplývá, že se předmětná povinnost [cyklisty užít stezku pro cyklisty] netýká společných stezek pro chodce a cyklisty.“

Podrobnou argumentaci, proč tomu tak je, obsahuje odůvodnění samotného návrhu – sněmovního tisku 893.

1 1
možnosti

No amen... v poslední době mám, hlavně jako řidič, na silnici pocit, že se dobré mravy a nějaká slušnost staly přítěží. Lidi spěchají, jsou byzy, lepí se, dělají naschvály... v poslední době se stalo nedobrým zvykem nepustit - neumožnit na dálnici "zipovat", neumožnit přejet z pruhu do pruhu, nepustit odbočujícího. Má to společného jmenovatele - když někdo někde vidí "díru", do které by se jiný řidič mohl vejít, tak nesundá nohu z plynu, ale naopak přidá. Stává se mi to často u nás na průtahu městem, když přejíždím z pruhu do pruhu - vidím pěknou mezeru, vyhodím blinkr a v tu ránu ten za mnou v druhém pruhu dupne na plyn a vjede mi tam. A vsadím boty, že ti samí experti dělají naschvály cyklistům - předjíždění bez bočního odstupu, ostřikovače a další drobná "výchovná" gesta a školeníčka.

Kdysi jsem jezdil skoro výhradně na silničním kole a dalo se. Před pěti lety jsem ale silničku prodal a přesedlal na širší pneumatiky a ze silnic se z velké míry stáhl do lesa nebo do polí, nemám nervy na současné spěchálky a vychovávače, kterých jsou plné diskuze a kteří se tváří, že cyklista na silnici nepatří.

Ze silnic se nám pomalu vytrácí schopnost řidičů vnímat provoz a splynout s ním, začíná to být džungle ve stylu "co můžeš urvat, urvi".

3 0
možnosti

Ohleduplnost je samozřejmě dobrá věc. Ale i v tom Římě by se žilo lépe, kdyby lidé jezdili na zelenou. Sice by nemuseli být tak ohleduplní, ale ta křižovatka by nebyla zaplněná. Kdyby dodržovali pravidla.

Jinak ranní setkání s cyklistou co jsem ho ohleduplně nezabil, když projížděl kruhák v protisměru úplně milé nebylo. odměnou za mé zabrzdění byla snůška nadávek. Tak nevím kde je problém?

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS